Voorbijgevlogen!

11 februari 2018 - Arusha, Tanzania

Ik zal alvast zeggen dat het een hele innoverende week is geweest, juist daarom vind ik het zelf heel bijzonder dat ik amper wat op papier geschreven krijg? Misschien toch een beetje vermoeid van alle indrukken?

Afgelopen week is er voornamelijk veel aandacht besteedt aan diverse trainingen, onder andere de cross cultural communication training; hoe communiceer je met de lokale bevolking, gewoontes, normen en waarden en er werd veel aandacht besteedt aan ‘de cultuur shock’, in welke fases deze verloopt en wat de voortekenen hiervan zijn. Mijn overige vrije tijd heb ik geweid aan het ontdekken van de stad, in mijn eentje een beste ervaring haha

Op vrijdag en zaterdag ben ik met de rest de stad in geweest. Een bezoekje aan de stoffenmarkt was hiervan een echte highlight, iedereen doet uiterst zijn best om je bij hun winkeltje naar binnen te krijgen. Uiteindelijk is er in een van de laatste winkeltjes een afdingproces in gang gezet, iets wat dus totaal niet in mijn systeem zit… Maar wel een leuk stuk stof aan overgehouden van zo’n 6 meter, nu nog bedenken wat ik ervan ga laten maken; shirtje? broek? vest? of misschien een jurkje? Nog ideeën, geef het gerust door!

En voor ik het wist was het alweer zondag, een dag waarbij de kerk om 6:30 begint, en de boxen paar volumes hoger worden gezet dan de rest van de week. Dit was een keer wat anders dan tjilpende krekels en blaffende honden. Al vanaf de ochtend was het beduidend minder warm dan de afgelopen dagen, ‘maar’ 25 graden, een lekker temperatuurtje om te gaan liggen dobberen in het zwembad. Door de bewolking niet heel veel bruiner geworden, maar een dagje niet verbranden is ook niet verkeerd haha

Vandaag is tevens alweer mijn laatste dag in Arusha, en eerlijk is eerlijk ik ga de anderen in het huis best missen… Morgenochtend wordt ik overgebracht naar Moshi en ga ik verblijven in Rafiki’s guesthouse, en tot aan april zal ik daar ‘alleen’ zitten. Dat wordt dus tijd om nieuwe vrienden en kennissen te maken! Ik heb tussentijds geprobeerd wat foto’s en video’s te maken met mijn mobiel, nog niet helemaal gelukt, maar alvast een klein voorproefje van hoe alles er hier uitziet!

Hopelijk is er de volgende keer wat meer schrijfinspiratie :)!

1. Amanda Valk:
    11 februari 2018
    Hé maaike!

Wat leuk om je verhaal(en) te lezen! 😃 leuke foto's ook!
    Heel veel plezier daar nog!

Groetjes Amanda
  2. Henk:
    12 februari 2018
    Ziet er al veel belovend uit. Nu dan voor het echie succes maar vooral genieten
  3. Joke Wind:
    12 februari 2018
    Leuk geschreven!
    Jij went straks ook wel weer.

Nog veel plezier!